המועצה > חינוך והסברה > תחרות כרזות 2013 > על התחרות

על התחרות

 

 
לרגל חודש הצרכנות העירוני המתקיים בעיר יקנעם בחודשים אוקטובר-נובמבר 2013, מכריזים המועצה הישראלית לצרכנות, מרכז הצעירים ואגף החינוך בעיריית יקנעם על תחרות כרזות בנושא: טיפים לקידום התנהגות צרכנית נבונה.

כמורים, ניצב בפנינו האתגר להכשיר את תלמידינו להשתלב בעולם המודרני ובחברה הדמוקרטית, כאזרחים החופשיים לבצע את בחירותיהם באחריות ובתבונה. העיסוק בדרכי התמודדות עם עוולות צרכניות ובצרכנות נבונה תורמים להשגת מטרה זו.
 
מורים, עודדו את תלמידיכם להשתתף בתחרות! ההשתתפות תהווה אתגר עבורם, ותגביר את מודעותם לזכויותיהם הצרכניות.
 

פרטי התחרות:

1. העברת התוכנית "צרכנות לעניין" בכיתות ה'-ו' במהלך החודשים אוקטובר 2013. התוכנית כוללת 3 שיעורים, כאשר בשיעור האחרון מתנסים התלמידים ביצירת סקיצות לכרזות ובוחרים את הכרזות שייצגו את כיתתם בתחרות הבית ספרית.

2. כל בית ספר יערוך תחרות פנימית כאשר הכרזה הזוכה תועבר לעירייה על גודל בריסטול לאורך, לתצוגה פומבית (בצרוף פרטי בית הספר והזוכה).

3. לאחר בחירת צוות השופטים, אשר יורכב מבעלי ענין מגוונים, תוכרז הכרזה הזוכה לפרס ראש העיר.

4. הגשת הכרזות: עד יום א', 3.11.13 (ראש חודש כסלו) באגף החינוך עיריית יקנעם.
 
קריטריונים לזכייה בתחרות:

1.  אפקטיביות העברת המסר (33%) – על המסר להיות מנוסח באופן מדויק ובהיר, ובו בזמן - באופן קליט ומשכנע , כדי שיוכל להשפיע על קהל הצרכנים לנהוג לפיו.

2. יצירתיות ומקוריות (33%) – על הכרזה להיות פרי רעיון מקורי של התלמידים ולבטא גמישות מחשבתית.

3. עיצוב אסתטי (33%) – עיצוב שמושך את העין, ושנעים להסתכל עליו.
 
השתתפות בתחרות משמעה מתן רשות למועצה לצרכנות לשלב את הכרזות, הזוכות והאחרות, בפעילותה החינוכית והציבורית גם לאחר תום התחרות, ללא תשלום. בכל שימוש יינתן קרדיט ליוצרים.